klik sini

Friday, June 3, 2011

kisah antara mereka part 2 ..

Beberapa bulan kemudian ...

si L bercadang untuk pulang ke rumahnya ,kerana cuti semesternya telah tiba dan dia mahu mengubat kerinduan kepada mamanya  , maklumlah anak bongsu la kata kan .. tidak lupa juga pada teman mesra beliau iaitu si P bukan nama sebenar (sebab tk tau nk letk name ap ) hee..
dia membuat temu janji dengan si P di tempat biasa mereka selalu berjumpa .
 tidak lama kemudian berjumpa la mereka untuk mengubat kerinduan masing-2 .


L '' waaa .. rindunya........ saya dengan.....tempat ni ..''
P '' ehem-2 .. ouh yeke . rindu tempat ni ke . bukan orangnya ke yang awak rindu... [memandang sinis]  ''
L '' ehh .. saya tak cakap pun macam tuu .. ''
P '' ye laa awak .. orang tu da tk ingat kat kite lagi da kan ..al-mklumlahkan  tenga seronok kan sekarang ni .
L '' aiikk . tu pun nak touchng ke .. alaa gurau je kot .. kalau saya tak ingat dekat awak tak adnye saya nak datang sini ...
P '' ye laa .. ntah-2  datang sini nak jumpa member-2 awak kan . lepastu guna alasan konon nak jumpa saya.. kan ..''
L '' hee .. yang jumpa member-2  tu memang betul .. tapi.. yang guna alasan konon nak jumpa awak tu salah .. saya memang nak jumpa awak ...hee ''
L '' awak macam mana sihat ?
P '' agak-2 awak laa kan.. saya ni sihat ke sakit ?
L ''tengok dari fizikal macam sihat , tp dalaman saya tak tau pulak . ntah sakit kot .. kenapa , awak sakit apa?
P '' pandai awak .. a'ah saya sakit ..  sakit hati ... erkkk!! ..awaakkk. kalau saya sakit da tentu-2 la saya tak datang sini awak , duduk rumah je ..  eee .. dia ni kan orang betul-2 nak main-2 pulak . grr!
L '' kenapa .. saya betul-2 la ni awak ada nampak saya main-2 ke ? hehe.. awak yang mula dulu ...
P '' errkk! habis awak  tu laa . tanye soalan bukan-2 ..
L '' yela-2 saya yang salah . sorryy ..
P '' errkk ..
L '' kenapa awak jarang-2 contact saya .. masa dekat sana  ? macam  da tak sudi je .. ye laa . siapa la saya ni kan ....
P '' erkk .... copy ayat saya pulak .. saya tak ad niat macam tu pun . saya malas nak kacau awak study  .. and saya pun banyak kerja ..
L '' ouh k .. saya faham ..
P '' .....................


beberapa minggu kemudian...


selepas beberapa minggu beliau meluangkan masa bersama .. si L mengatakan bahawa dia perlu pulang ke tempat pengajiannya . si P meraskan kesunyiannya akan berlaku lagi ..kerana si L la tempat si P berkongsi masalah .. berkongsi pendapat dan si L juga lah yang memecah kesunyiannya dikala kebohsanan ... walau bagaimanapun si P tetap bersabar diatas semua itu .. dia beranggapan semua itu adalah ujian Allah ...  namun si P kisah  kerana dia tahu bahawa si L itu mahu menuntut ilmu demi untuk mnejamin masa depannya.



TO BE CONTINUE ....

No comments:

Post a Comment