klik sini

Wednesday, June 1, 2011

kisah antara mereka ..

kisah ini mencerita kan tentang dua orang sahabat yg merasakan diri mereka seperti isi dan kuku . mereka terlalu akrab sehingga hubungan mereka itu dicemburui oleh orang lain . mereka berkenalan bukan di sekolah tetapi di salah sebuah ________. semakin lama mereka berkawan semakin lamalah mereka mengenali antara satu sama lain. boleh dikata kan mereka ini bagai sepasang kekasih . tetapi mereka cuma kawan biasa . sehinggakan ad orang yg sanggup utk memutuskan persahabatan mereka . tetapi hubungan persahabatan mereka tidak kekal kerana .... mereka memiliki hubungan yang lebih dari seorang kawan . 


3 bulan kemudian ....

pada suatu hari , si perempuan berasa sedih kerana si lelaki tersebut memberitahunya bahawa dia akan melnjutkan pelajarannya . si P pasrah diatas keputusan yg dilakukan oleh si L . dia tidak mampu utk menghalangnya . kerana itu untuk menetukan masa depannya sendiri . si L berasa berat untuk meniggalkan teman  dikala kesepianya . si P berkata '' Ya Allah . begitu cepat engkau memisahkan kami . '' 


sehari sebelum berangkat ....

L '' awak .. awak jangan lupakan saya ya! ''
P '' insyallah .. saya tak lupakan awak ..''
L '' walaupun saya jauh . awak tak boleh lupakan saya ya! ''
P '' ya , awak pun sama . jangan lupa dekat saya . nak ingat kan orang konon.''
L '' ookkk .. saya TAK ... akan lupa kan awak . ''
P '' waa.. dia punya tak tu bukan main panjang lagi ea . semangat betul .
L '' of course .. hehe ..''
P '' esok awak berangkat kan ? hurmm .. ''[mukanya b'tuka warna]
L '' a'ah , kenapak awak ?''
P '' tak ada apa ...''
L '' saya tau awak mesti sedih kan ? takpela awak , walaupun saya jauh , media massa dan sms tetap tak  '' akan dapat memisahkan kita . melainkan kalau awak matikan hanphone laa . kann .. hehe .''
P '' ehh .. awak ni kan orang tenga sedih pun ad je modal awak  nak buat lawak .''
L '' alaaa . apa laa awak ni. buat ap nak sedih-2 sangat . bukan saya nak mati pun . ''
P '' agak-2 bile awak balik ..''
L '' pelik je dengar .. belum pegi da tnye balik ?''
P '' errrkk ..  apa yang peliknya . biasa je = =''
L '' awak .. mana laa saya tau saya balek bile . pergi pun belum lagi awak . ini kan pulak nak tanya balek .''
P '' releks laa . tanya je kot , tak kan tu pun tak bole ..''
L '' ......................



TO BE CONTINUE .....

No comments:

Post a Comment