klik sini

Saturday, June 4, 2011

kisah antara mereka part 5 ...

perasaan yang disimpan oleh P di dalam hatinya itu telah hancur ..  kerana sekian lama dia memendam rasa ..kepada L .. dia merasakan perkara ini pasti akan terjadi .. dia cuba untuk menerima takdir walaupun berat ..

tiba cuti semester .. L pulang dan seperti biasa .. dia akan bertemu dengan P .. di tempat biasa .. dia menelefon P untuk keluar .. namun panggilan itu tidak dijawab .. berkali-kali dia cuba menelefon P .. tapi tidak diangkat .. L berasa pelik .. dia terus berjumpa rakan karibnya K untuk meminta kepastian ..



L '' K kau ada jumpa P tak baru-2 ni ?
K '' tak ada pulak .. aku da lama jugak tak jumpa dia ni .. last aku jumpa dia masa pergi rumah kau masa tu..
L '' rumah aku ? kau dengan P buat apa dekat sana ?
K '' tu laa .. kau ada buat salah apa dengan dia ? cuba cakap ?
L '' erhh .. aku buat salah apa je..tak ada pun ..apa ni tak paham ?
K '' berapa lama kau da tak telefon-2 dia ...cuba cakap ..
L '' yang tu memang betul laa aku memang da lama sangat tak telefon dia .. tapi tadi aku cuba call dia .. dia tak angkat ..kenapa ntah dia tak angakt .. sebab tu aku tanya kau ..
K '' fair laa kalau macam tu .. dia tak salah laa maknanya ..
L '' fair amende pulak kau ni .. adoiyy ..
K '' okay aku terangkan .. kau penah tau tak .. berapa banyak kali dia call kau tak berjawab..?
L '' mana laa aku ingat .. lagi pun no.miscall tu da terpadam .. ad la beberapa ..
K '' dah tu .. kenapa kau tak call dia balik .. ?
L '' aku lupa laa .. mase tu aku tenga sebok .. aku memang nak call dia balek masa tu .. tapi aku tak ingat langsung .. ehh .. kejap .. tadi kau kata kau ada pergi rumah aku kan ? buat ap je ?
K '' kau tahu .. P yang beriya-iya ajak aku nak pegy rumah kau  nak jumpa mak kau .. nak tanya pasal kau .. kau tau tak ..
L '' errk ..
K '' asal senyap ? .. kau tau tak .. sebelum pegy rumah kau .. dia ada jumpa aku dia tanya pasal kau ..
L '' lepas tu .. kau cakap apa dekat dia ..
K '' aku nak cakap apa .. aku cakap je laa tak tau .. da memang aku tak tau perkembangan kau kat sana .. tak kan aku nak tipu pulak dekat dia ..
L '' ehh .. aku macam rasa bersalah laa dekat dia ..
K '' kau tau tak kau ni macam nak putuskan hubungan persahabatan kau dengan dia tahu tak .. tu laa layan awek je .. sampai lupa kawan kau sendiri ..
L '' huh .. errkk .. mana kau tau ..
K '' kau nak tahu macam mana aku tahu ?
L '' macam mana .. tak kan kau pasang spy kot kat sana ..
K '' aku tahu dari mulut P sendiri....
L '' errkk [ terperanjat ] macam mana dia bole tau ? dari mana dia tau ..
K '' kau nak tau dari mana dia tau .. pernah satu hari dia cuba call kau .. lepas tu ada orang angkat .. dia pun rasa happy gile la kan ..  sebab selama ni dia call tak penah berjawab tiba-2 berjawab pulak kan ..
L '' ehh .. aku rasa aku tak ad jawab call dari dia pun ?
K '' sabar laa .. bagi la aku abeskan cerita dulu .. gelojoh betul laa ..
L '' okay ... sambung ..
K '' masa dia call tu .. dia dengar ada suara perempuan yang cakap .. terperanjat dia .. dia tanya laa kau ada tak .. pempuan tu kata tak ada .. lepastu dia tanya pempuan tu sapa .. dia cakap dia tu awek kau .. tu awek kau ke ?
L '' a' ah tu awek aku .. tapi aku tak tau pulak dia telefon aku masa telefon aku tertinggal .. sebab masa aku amek balek telefon tu pada dia .. dia kata tak ad siapa yang call ..
K '' jahat awek kau tu ekk .. sanggup dia cakap macam tu ..
L '' erkk .. weyh aku rasa macam tak sedap hati la pulak .. kita pergi rumah dia nak tak ..
K '' ehh .. korang ni kan bila ada masalah je ajak aku pergi rumah korng .. bila pergi rumah korang ajak aku ..bala-2 ..
L '' kau ni .. tolong kawan sikit pun tak bole .. nanti aku belanja kau mamak laa ..
K '' okay .. kalau belanja punya pasal aku tolong .. hee ..
L '' aisshh .. deman betul laa kawan aku sorang ni ..
K '' kau nak tolong ke tak ni ? merungut pulak ...
L '' ye laa ...
K '' .......................



L dan K terus menuju ke rumah P .. kelihatan tiada orang di rumah dan rumahnya itu kosong .. mereka berdua bercadang untuk ke rumah S untuk bertanyakan kediadaan P ..



L '' S kau ada jumpa P tak baru-2 ni .. dia ada contact kau tak ?
S '' aku da lama tak jumpa dia .. last aku contact and jumpa dia bulan .. sebelum dia pindah ..
L '' huh!! dia pindah !!
S '' aikk ..korang tak tau ke dia pindah ? bukan sepatunya korang ke yang tau dulu dari aku .. biasany mcm tu .. pelikk ..
K '' dia pindah mana ?
S '' dia kata dia pindah KL ....
K '' jauhnya ...
L '' kenapa dia pindah pulak ?
S '' errk ..
L '' cakapla kenapa ?
S '' ehh.. aku sebenarny da janji dengan dia jangan cakap dengan siapa-2 sebab apa dia pindah ..
K '' lebih baik kau cakap je .. kau tak kesian kan L ni ke ? dia da lama tak cakap dengan P .. rindu bebeno ..
L '' kau cakap je ..
S '' sebenarnya .. P ni ada sakit ..
L'' sakit ?...
S '' yee .. dia ada sakit leukemia .. dia kata kalau tak dirawat .. bole ...
L '' bole apa ?
S '' bole meniggal dalam beberapa minggu atau bulan ... sebab tu dia pindah sebab dia kata .. senang tak payah nak ulang alik ..pergi KL ..
K '' kau tau tak .. KL dekat area mana ?
S '' alamat dia ada send dekat email aku .. tak silap aku dekat area-2 klang ..
L '' kita pergi sana nak tak ?
S '' aku pun ingat nak pergi sana melawat dia .. da terlanjur ni .. kita pergi sama-2 laa .. K .. kau ikot tak ..
K '' ehh .. aku pun nak ikot jugak ..
L '' Ya allah ... kenapa la jadi macam ni ..
S '' lagi satu dia pernah cakp .. dia kata dekat sini daa tak ada apa untuk dia lagi ..
L '' kenapa pulak .. dia ada aku .. kau .. K ape ..
S '' maksud dia bukan macam tu .. kau tau tak dia ada simpan perasaan dekat kau .. kau tak perasan ke ?
L '' errkk .. ye ke .. aku mana tau .. kenapa dia tak cakap ..
S '' kau dah kenapa .. tak kan perempuan nak cakap dekat lelaki .. jadah nya ..
L '' sebenarnya aku pun ada simpan perasaan dekat dia jugak .. tapi aku ingat aku je tepuk sebelah tangan ..
K '' asal lah kau tak luahkan je perasaan kau tu .. haissh .. tak gentel betul la kawan aku sorang ni ..
S '' abes yang awek kau ni macam mana pulak kau usha ?
L '' yang awek aku ni bukannya aku yang usha .. dia yang usha aku ..
S '' haii .. dunia-2 .. agak-2 tebal bape inc ekk make-up dia..oppss!..
K '' tu lah kan kalu muke jambu .. jadi hot stuff .. susah betul kalau jadi budak hot ni ..
L '' erkk ..
K '' .....................................


tiba di Kuala Lumpur ..

L dan rakan-2 nya itu pergi ke sana bertujuan untuk melawat P .. mereka semua terus pergi ke tempat yang di tuju .. mereka pergi mencari rumah P .. akhirnya mereka jumpa .. mereka .. memberi salam .. datang seorang wanita .. mereka menyakan soal P .. wanita tersebut mengatakan yang P tiada di rumah .. dia berada di hospital gara-2 dia pengsan semalam.. mereka terus ke hospital dan mencari P .. kelihatan bapa dan ibu P berada di biliknya .. ibubapanya membenarkan mereka bertiga masuk .. dan melawat P .. ibubapanya terus keluar untuk berehat ke kanti .. katanya mereka belum makan dari malam tadi .. K dan S menyusul ibubapa P kerana mereka pun mahu pergi makan .. L yang menemani P ..
P berasa terkejut .. diatas kedatangan mereka semua .. dia tidak dibenarkan oleh doktor untuk banyak bergerak ..





LAST PART WIIL BE COUNTINUE ..

No comments:

Post a Comment